T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BUCA - Buca Tütün İhracatçıları Birliği İlkokulu

Rehberlik Servisi

Okul öncesi eğitim ve ilköğretimde hizmetler genel olarak; öğrencinin kendisi, öğretmenleri ve ailesi tarafından yetenek, beceri ve diğer özelliklerinin fark edilmesine, öğrencinin yetiştiği ortamın iyileştirilmesine, bireysel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine, etkili öğrenme ve çalışma becerileri ile motivasyonlarının artırılmasına ve ilköğretim sonrası eğitime yönlendirmeye yöneliktir.

================================================================

================================================================

Okul öncesi eğitim ve ilköğretimde hizmetler genel olarak; öğrencinin kendisi, öğretmenleri ve ailesi tarafından yetenek, beceri ve diğer özelliklerinin fark edilmesine, öğrencinin yetiştiği ortamın iyileştirilmesine, bireysel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine, etkili öğrenme ve çalışma becerileri ile motivasyonlarının artırılmasına ve ilköğretim sonrası eğitime yönlendirmeye yöneliktir.

Orta öğretimde ise hizmetler genelde; üst öğrenime ve meslek alanlarına yönlendirme, etkili öğrenme ve çalışma becerileri geliştirme, meslekler ve gerektirdiği özellikler ile meslek ve çalışma yaşamı konusunda bilinçlendirme, bireysel özelliklerini değerlendirip farkındalık düzeyini geliştirme, bireysel ve sosyal gelişimin sürdürülüp yetişkin yaşamına hazırlanmaya yöneliktir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri çeşitli başlıklar altında yürütülür. Mektebim Okulları PDR Servisi aşağıdaki alanlar da hizmet vermektedir.

Eğitsel Rehberlik Hizmetleri

a) Okula, okuldaki alanlara, çeşitli etkinliklere, yeni durumlara alıştırma ve yönlendirme,

b) Etkili öğrenme ve çalışma becerileri geliştirmelerine yardım etme,

c) Motivasyonlarını destekleme ve artırma,

d) Özelliklerine uygun üst öğrenim kurumlarına yönlendirme

 

 

Bireysel Rehberlik Hizmetleri

Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere gerekli hizmetler verilir. Bireysel rehberlik; öğrencilerin sorunlarına yardımın yanı sıra, onların kişilik ve sosyal gelişimlerine ve olgunlaşmalarına destek olmayı ve bu amaca yönelik düzenlenmiş bireysel ve grup etkinliklerini de içerir. Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır :

a) Öğrencilerin davranış, duygu, düşünce ve tutumlarına karşı duyarlık gösterilerek gizlilik ilkesine özellikle dikkat edilir.

b) Öğrencilerin kendilerine ilişkin farkındalık düzeyini yükseltmelerine yardım edilir.

c) Bu hizmetler, öğrencinin sorununu onun adına psikolojik danışmanın çözmesi anlamına gelmez. Öğrenci, sorununu çözme sorumluluğunu üstlenmek durumundadır.

Meslekî Rehberlik Hizmetleri

Öğrencinin içinde bulunduğu gelişim dönemi ve bireysel özellikleri dikkate alınarak eğitim sürecinde her öğrenciye; meslekî tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi, iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması için gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir.

 

Bireyi Tanıma Hizmetleri

Eğitsel, meslekî ve bireysel rehberlik hizmetlerinin sistemli, sağlıklı ve öğrencinin özellik ve gereksinimlerine uygun şekilde verilebilmesi için bireyi tanıma çalışmaları yürütülür. Bireyi tanıma çalışmalarında temel amaç; öğrencinin kendini tanımasıdır. Öğrenci hakkında elde edilen bilgiler, onun gelişimini desteklemek için kullanılır. Bilgilerin toplanmasında çeşitli ölçme aracı kullanılır. Elde edilen bilgiler bütünleştirilerek değerlendirilir.

 

Grup Rehberliği Hizmetleri

Eğitsel ve meslekî rehberlik ile öğrencilerin bireysel ve sosyal gelişimlerine yönelik olarak grupla rehberlik etkinlikleri düzenlenir. Bu etkinlikler; öğrencilerin gelişimsel gereksinimlerini de karşılayacak şekilde bilimsel standartlara uygun olarak programlanır, uygulanır, değerlendirilir ve geliştirilir.

Grup rehberlik etkinliklerinden, bilgi verme gibi, uygulanması özel uzmanlık gerektirmeyenler, rehberlik saatlerinde sınıf rehber öğretmenlerince uygulanabilir. Söz konusu etkinliklerden uygulanması, alanında teknik beceri ve uzmanlık gerektirenler ise psikolojik danışmanlar tarafından uygulanır.

Ailelerin Katılımı

PDR Servisi, öğrencilerin gelişimlerinin aile boyutunda da desteklenmesi, bir bütün olarak tanınması, tanıtılması ve değerlendirilmesi, ailelerin yönlendirmede ve eğitim yaşantısındaki karar sürecinde gerekli yerini alması ve bu konuda bilinçlenmesi için hizmetlere veli ve ailelerin katılımı ve katkısını sağlayacak önlemler alınır. Bu doğrultuda Mektebim Okulları PDR Servisi veli-aile görüşmeleri ve velilere yönelik seminerler düzenlemektedir. Bunların yanı sıra bireyi tanıma uygulamaları kapsamında hazırlanan çeşitli anket ve ölçekler de velilerimize doldurtularak öğrencilerimiz hakkında daha kapsamlı bilgi edinmeye ve tanımaya yönelik çalışmalar yürütülmektedir.

 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ İLKELERİ

a) Gizlilik esastır.

b) Tüm öğrencilere açık bir hizmettir.

c) İnsana saygı esastır.

d) Eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır.

f) Öğrenci, veli, uzman, öğretmen ve yöneticilerin iş birliği ile yürütülür.

g) Bireysel farklılıklara saygı esastır.

h) Hem bireye hem de topluma karşı sorumluluk söz konusudur.

ı) Bu hizmetlerinin yürütülmesinde bilimsellik esastır.

 

***

***

***

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.10.2015 - Güncelleme: 10.12.2020 04:54 - Görüntülenme: 92121
  Beğen | 6  kişi beğendi